Monday, December 29, 2008

Seharian kami di Spa.

Sedang sebuk ku berborak dengan rakanku di YM, Tiba2 ku terdengar suara Papaku meminta kami (iaitu aku, Mama dan adik2) untuk bersiap2. mau kemana eh? Aku tak suspect la nak kemana. Aku dah bersiap dengan memakai T-Shirt dan berseluar Jeans. Selesai solat zohor.. kedengaran suara Papaku di luar bilik.

Papa : Sebelum pukul 2ptg Papa nak semua dah ada dalam kereta. Bawa kain basahan, towel dan Telekung nanti nak sembahyang di sana.

Aku : Nak gi mana ni pa..??

Papa : Ikut aje laa..

Huihhh. surprise betul. aku suspect mandi kolam ke, gi mandi sungai ke. alaa mandi manda la.

* Dalam perjalanan *

Papa : Kenapa semua senyap ni?? dah tido ker? Cuba teka nak pegi mana? Kalu betul Papa kasi 50 Ringgit.

Aku : haaa. Genting Highland! *ehh takkan la Genting sebab mesti tempat mandi - manda*

Adikku : Bukit Beruntung *sebab rumah cousinku ada swimming pool* (nak tergelak aku)

Aku : Pa.. Adik kata nak pi Sg, Congkak! *padahal aku yang ckp* =p

Adikku : Tiba2 jer...

Mama ku sebut nama satu tempat tapi kurang dengar la. Tekaanya salah. Dalam perjalanan kira2 90KM ++ akhirnya sampai jua. Tempatnya diberi nama Taman Rekreasi Air Panas Sg. Klah, Perak.

wohoo! agak jauh perjalanan tapi tak suspect pun nak sampai ke sini. Papaku booking satu rumah untuk kami sekeluarga. Private la konon. tapi memang best la. ini 2nd time ke Spa. 1st time dulu di Beijing, China. Syok!! ayuhh ke Spa!







Agak keletihan, pening2 dan Mengantuk pun ada. Masa kami di Spa kira2 dari 5:15ptg - 6:00ptg lalu kami pun pulang. Singgah di sebuah hentian untuk solat maghrib dan makan Sate Kajang Hj. Samuri. =)

P/s : Apa aktiviti anda bersama keluarga??


8 Comments? ♥ ;):

Fadil Wimala said...

asiknya spa di alam..

Monkey D Luffy said...

spa tu ada apa ek

Kyla said...

hehe. ada apa? sepertinya ada kolam air panas dan treatment(massage).

ShiLa said...

wah! spa. jeles meh! best x tmpt tu? bg alamat laa. leh aku lak g. =)

Kyla said...

best la. alamat? harapan la. aku ada gtau nama tmpat kn? ahaha.

Anonymous said...

wah.
best la dye pgi spa

Kyla said...

hehe. mengisi masa tluang dgn fmly la katekan =p

Anonymous said...

keluarga bahagia...semoga selamanya...:)