Sunday, August 2, 2009

Kesesakan di KL

Malasnya aku nak balik minggu ni. Kalau tak kerana Adik dan Mak sedara aku mintak tolong tak lah aku terhegeh2 nak balik. Ini di sebabkan 'rusuhan' di sekitar KL. Aku fikir Kalau la aku balik naik public transport adekah selamat? adeshh ! Lastly, aku call Mama ku..

Aku : "Salam, Maa.. Kak Mira ade tak call mama kate nak balik"
Ama kuh : "Haa dia kata nak balik... dia dengan Kak Cham pegi PD. Kyla nak balik tak?"
Aku : "Nak balik... kawan kyla kate ade rusuhan kat KL ni"
Ama kuh : "kat mne? kat sana ke? haa tak payah la balik.. duk umah je"
Aku : "A'ahh... Tapi ari ni besday Papa kan?"
Ama kuh : "A'ahh.. besday Papa... nak balik ke?"
Aku : "Tu la... Ape citer 'duit kutu' kita tu Maa? bila kita nak spend? hehehe"
Ama kuh : "Boleh jer... Call la Kak Mira suh amek.."
Aku : "Alrite2... ok laaa.. nanti orang try call.. Assalamualaikum Maa"
Ama kuh : "Wsalam"

Perbualan kami sampai situ je. Then aku call akak ku. Ciss ! Voice mail pulak! Mesti tengah syok kat PD. Tak pe laa. tunggu je la resultnya..

Bape minit kemudian dapat calling dari akak gue !

Akak kuh : "Aloo ! awat kol?"
Aku : "balik ka?"
Akak kuh : "Balik.. Awat hang nak balik ka?"
Aku : "Nak la.. bley amek?"
Akak kuh : "Haa. Alrite... akak mau pi umah Kak Cham dlu, nanti akak amek hang la"
Aku : "Alrite ! kul bape?"
Akak kuh : "tgk la ptg sikit or mlm nnti"
Aku : "haaa ok la tu.. pape hal kol"
Akak kuh : "Okey!"
Aku : "bye !"

Dekat dalam kul 6 baru akak ku datang amek. Punya lah tunggu lama. dia mengatakan jalan KL jem ! tu la aku dah agak da! Muahahaa! memang dasyat la jem nya. Aku seorang yang bencikan kesesakkan lalu lintas. Seriously memang tak suka ! tapi nak buat mcm mana hidup di bandar sentiasa begini. Haihh ~ Ape pun Nak wish Happy Birthday to My Papa yang ke 51 tahun. Hope Allah bless you and happy selalu. Yezaaa~


0 Comments? ♥ ;):