Thursday, September 3, 2009

Kejadian Berdarah



Salam semua,

Mungkin sesetengah orang memiliki binatang kesayangan masing2. Mungkin sampai yang ada sanggup menghabiskan masa dan duit untuk binatang kesayangannya itu. Disini saya ingin bercerita mengenai Kucing Kesayangan saya yang kini sudah tiada lagi....

Pada 29hb ogos 2009 bersamaan 8 ramadhan, adalah hari sedih teramat bagi saya. Kucing kesayangan saya Benny telah kembali mengadap Ilahi kerana kemalangan ngeri di hadapan jalan besar berdekatan rumah saya. Kejadian langgar lari berlaku kira2 setelah solat Asar. Saya agak terkejut apabila Mama mengatakan yang Benny kena langgar. berikutan adalah dialog dimana saya mendapat berita tentang kejadian tersebut (macam pembaca berita daaa..)

Mama : "Benny kena langgar!!" (Menjerit dlm menangis)

saya : "Huhh !!! Benny kena langgar? mati ke.... " (keaadan terkejut)

Mama : "Benny kena langgar!!" (ulangi mamaku dlm keadaan teresak2)

Saya dengan tidak puas hatinya berlari keluar kearah seberang jalan. Pada ketika itu kelihatan Papaku yang brsahaja mengangkat mayat Benny ke kiri jalan. Saya menangis melihat Benny yang tidak bernyawa lagi. Benny telah pergi meninggalkan saya selama2nya....

Mengikut cerita Papa yang berada di tempat kejadian :

Papa : "Papa dari jauh nampak Benny kat jalan.. Papa panggil nama dia.. mase tu Benny menyahut.. tp dlm keadaan kesakitan"

Papa (cont.) :"Ada kawan Papa kata dia nampak motor yg langgar Benny masa balik Masjid."

Papa (cont.) : "Kawan Papa yg rumah dia dkt lorong sebelah tu.. mata dia dh nampak merah.. dia pun kesian tgk Benny mati"

Papa (cont.) :"tadi tanam Benny ada bacakan Talkin tak dkt kubur dia??"

Saya dah tidak sanggup lagi mendengar cerita dari Papa psal Benny. Kalau saya dpt tahu siapa yang melanggar dia ! tiada pengampunan !. Seblum ni saya byk menyalahkan takdir. yang pergi tetap pergi.. dan yang pergi takkan kembali.....

P/s : Setelah pemergian Benny, saya tidak lagi ingin ada perasaan "Sayang Teramat" kepada kucing. kerana... saya tidak mahu kejadian lama berulang kembali.. (mata ku sudah berkaca bila post cerita ni)

Benny Kyla SAYANG Benny !! - you are my hero -

Sekian,




0 Comments? ♥ ;):