Saturday, September 26, 2009

Syawal seterusnya..

2 Syawal : Pada jam 10:00 kami berangkat dari Perak ke Kelantan. Sepanjang perjalanan jalan ke arah Pantai Timur melalui Grik tidaklah jem.. Perjalanan mengambil masa 10 Jam sampai ke Kampung halamanku di Bachok Kelantan.

3 Syawal : Duk rumah saje ! tade pi mane..

4 Syawal : Hari ni kami ke Kenduri kawin anak sepupu Mama iaitu Abg Uti. Hari ni sanding di belah pengantin perempuan. Cuaca pada hari tu panas terik. Anggaran rombongan lebih 10 buah kereta ni da macam nak serang pihak pengantin perempuan pulak pada hari tu. hehee.

5 Syawal :Just pergi Kenduri Abg Uti. Kali ni dia buat dekat rumah pihak lelaki pulak. Semalam pihak perempuan. Aku tak lama berada kat rumah Abg Uti sebab kena teman Mama pergi rumah kawan dia dekat Kg. Peringat. Sampai Kg. Peringat ushar jgk 'tok laki ' anak kwn mama tu leh tahan jgk kehensemannya. Polis tuh ! ahaaaa.

6 Syawal : Shah Alam ! here I come ! Kali ni pulang dengan sebuah kereta. Kereta Volvo Mama ku tinggal di sana dan pulang dgn Camry Papaku. So beberapa orang adik2 aku akan tinggal di sana selama2nya.. ahaaha! Mereka terpaksa b'sekolah disana coz Mama ade buat business besar kat sana so yang tinggal di kg. hanyalah Adik ku yang masih bersekolah. ok tutup cerita tu bebalik cerita pulang ke shah alam. Perjalanan hanya mengambil masa 8 Jam. Jalan smooth + clean je. Nak kata Jem tu ade la tu pun disebabkan Lori bawa kayu balak. Kalau tak kurang dari 8Jam dah sampai. huuh... Malam ni aku tido sorang la ye. selalu adik2ku jd peneman. ahahaa =p

7 Syawal : Pagi ni aku dapat berita hangat dari Mama mengatakan pada malam 6 Syawal ada mendengar suatu suara bayi menangis di atas bumbung rumah ku. Yuhu !! seram wohh ! aku dah la tido sorg smlm. Aduhh ! Mlm tu dalam jam 2/3 pg plk tu. Aku dh tido laa time tu. Papa plk kate langsuir tsangkut atas bumbung. Aduh ! jgn la memain... ape pun dia pun makhluk Allah juga..

Hari ni dekat beberapa orang bdk nk dtg beraya dirumah. Haihh tak lain tak bukan nak mntak duit raya la tuh ! Hahaa. Mama yang tak nak bagi budak tu masuk. Dia kata nak kemas rumah ye laa br semalam sampai Shah Alam. rumah lintang pukang jdnya.. Sorry la kepada adik2 yang ingin beraya dirumah tu. Lain tahun la ye.. hehee !

8 Syawal : Mau pulang ke rumah sewe kuh di Cheras KL.. class will start tomorrow =)


1 Comments? ♥ ;):

atok said...

slamat ary rayee kylaa.
jemput la dtg umaaa.
sky juice spesel punyaa. keke