Tuesday, December 28, 2010

Impian atau keinginan?


Assalamualaikum wbt bloggers,

Semua orang ada impian kan? sudah pasti anda mempunyai impian untuk hari-hari akan datang. Sebagai contoh, ada yang nak beli rumah, beli kereta, dan sebagainya.. dan yang paling penting sekali impian untuk berkahwin sudah tentu menjadi keutamaan untuk yang masih bujang atau yang sedang bercinta. :)

Yep! memang betul.. kalau dikaji balik, duit adalah medium yang paling penting untuk kita mencapai impian atau keinginan ini tapi bagaimana untuk dapatkan duit?

mesti lah melalui pekerjaan bukan? Itu impian pertama saya. :) Pekerjaan tetap itu perlu untuk masa depan saya. Takkan la anda sanggup berhutang untuk capai impian anda. Jadi... carilah pekerjaan yang halal untuk anda sara keluarga anda sendiri.. Itu impian kedua saya. :D ber-ke-luar-ga! Hahaha! Okey.. disebalik itu.. Saya tak pasti adakah ini impian atau keinginan saya. Benda ni sudah lama saya pendam. Tapi.... tak tahu bila akan tercapai.

1st : Travel :) - Ke Korea! boleh? Hehe.. Baru-baru ni cousin ada pergi sana. sedikit cemburu tengok picture mereka okey. One day nnti insyaAllah akan dapat jejak kaki kesana. Sebab apa tau, saya tengok view disana cantik! :DD Lepas tu nak pergi buat haji ke Mekah. Ini sepatutnya masuk list impian.


2nd : Handphone or laptop baru..

Asal pic Ipad? Hehe.. Saja letak. ^^

3rd : DSLR - Brand ape tuh? :D


Hehe.. lagi?? rasanya cukup yang itu dulu kot. Belum tentu semua ini saya akan dapat. Huuu~ Sedih... :(

P/s : Apa impian dan keinginan awak?


4 Comments? ♥ ;):

Unknown said...

salam..tahniah, anda ditag di

http://anaraudhah.blogspot.com/2010/12/5-award-from-dya-cayang.html

Unknown said...

salam..tahniah, anda ditag di

http://anaraudhah.blogspot.com/2010/12/5-award-from-dya-cayang.html

saya folo yer *139

.Cik Nana. said...

waaa..best nye impian tu..kalau nana

1) nak travel bnyk2..
2) nak fon baru
3) nak happy slalu..

heee..

xley demand sgt..kene usaha bnyk2..

:)

Aqila Borhan said...

@Raudahah : terima kasih :DD

@Nana : hehe.. mmg tak boleh demand. nnti tak terlaksana pula kan. :D