Friday, December 24, 2010

Saya telah dilamar.


Assalamualaikum wbt bloggers,

Haii! Bestnya hari ini duduk rileks di rumah. Memandangkan sudah tidak bekerja lagi. Hari ini jadi suri rumah sepenuh masa. Haha! Bestnya! Tetapi.... pagi ini di ganggu oleh satu mesej. Yang agak mengejutkan, Saya pun tak expect yang 'Dia' tu nak melamar saya. =p

Hari ini saya menerima SMS dari seseorang yang saya cukup kenal.

Mesej dia seperti ini..

"Salam, You kat mana?"

Tidak lama selepas itu saya pun menjawab

"Wsalam, Saya kat rumah tengah bercuti.. Kenapa ya?" Pelik Bin Hairan.. kenapa tiba-tiba 'Dia' mesej saya. Setahu saya... masalah saya dah selesai dah. Tak apa.. kita tunggu mesej seterusnya.

"You ada lupa something kan?" Ayat ke apa ni? haih..

"Lupa apa? Tell me please" Haha. tak pernah-pernah mesej seperti ini.

"I nak melamar you ....... "

Ya Allah!! ni memang betul-betul 'mengayat' nih! Kita jangan mudah cepat terperdaya dengan ayat seperti ini.

Dalam hati berkata wahh! Boss! tiba2 je nak melamar saya. Boss ok ke tak ni? Bini Boss tak marah ke?

uishhyoo!

Tak dapat bayangkan bila dilamar dengan boss kacak. Mesti sweetkan. Adakah seperti ini?


dan seterusnyaa... seperti ini



Eh Eh! Dah.. dah kembali ke alam nyata.

Enough! sian you all... :p

Sebenarnya dia nak melamar saya untuk masuk ke company dia. Memandangkan saya habis study lagi satu tahun setengah lagi. Dia meminta saya untuk menghantar resume kepadanya. Gila apa nak jadi bini dia. 2nd wife? Tak mo la! Hehe. Sorry Boss! gurau je. Oh ya! Boss saya memang sporting orangnya. Tapi dia sendiri kata dia garang.. Ceh!

P/s : Jangan nak frust sangat ye! :p


5 Comments? ♥ ;):

JeffreeStar Makeup said...

perghhh !! cite xley blar !
mcm nk mintak penyepak jew..menipu no1 !!

taqO said...

alhamdulillah. murah rezki
so cmne? dah amik ke JOB tu? :)

Aqila Borhan said...

Alia : ehh.. mane ade tipu.. cite dh kembali alam nyata. huhu


En Ewa : insya Allah. dipertimbangkan. Masih panjang lagi perjalanan harus ditempuh. :)

ms whatever said...

pergh mek.. rezeki depan mata..
bukan sng skg neh nak dpt job, hantar je resume tu...

Aqila Borhan said...

yep yep. nnti aku antar keh. sbb resume lama sbb msuk pktkl tu aku kena edit. huhuh..