Saturday, March 26, 2011

Jangan ada NIAT nak bersocial network ketika membuat assignment.


Assalamualaikum wbt bloggers and readers,

Lama tidak update blog, mungkin ada tertanya-tanya kemana hilangnya saya? Oh ya.. sejak ada komitment sebagai seorang student dan seorang anak kepada ibubapanya, banyak kekangan untuk mengupdate blog. Salah satunya adalah line connection di rumah sewa saya tidak begitu perfect hendak dibandingkan dirumah parents sekarang. Itu salah satu sebabnya dan yang kedua, banyak kerja yang perlu diutamakan daripada saya mengupdate blog. Mungkin ada bloggers berkata "baik tak payah berblog" kan kan? Okey la, saya tak tahu bagaimana seorang blogger itu boleh mengupdate banyak entri dalam satu masa. Mungkin dia dah 'set' entri tu mengikut masa. (Ye ke?)

Bebalik kepada title di atas, Entri untuk diri sendiri dan sebagai peringatan sebenarnya dan nak share apa yang pernah saya alami.

Terus terang, saya adalah student yang suka buat kerja last minit. Tidak kira kerja itu diberi masa sebulan atau sebaliknya.. saya akan buat kerja itu dalam jangka masa seminggu untuk siap. Tetapi.... ! harus ingat! kena tengok dulu assignment itu bagaimana.. kalau seperti SYSTEM yang saya kena develop sampai TIGA system tu takkan nak kena buat last minit (Betul tak?)

Maksud assignment disini adalah seperti soalan-soalan CASE STUDY. InsyaAllah boleh buat dalam jangka yang ditetapkan.


Mengenai berSocial Network ketika membuat assignment itu sebenarnya terpulang kepada setiap individu terutama sebagai student. Apa yang saya hendak kongsi disini apabila saya ada NIAT berFacebook NIAT untuk membuat assignment saya itu akan tergendala. Ianya akan terjadi apabila saya hendak membuat research untuk assignment di internet. Perkara utama apabila di URL address diatas akan saya tekan satu huruf bermula dari huruf 'F'. Benda itu secara Spontan. (O.o") Kadang-kadang tu.. apa yang nak dibuat.. benda lain yang dibuat.

Rasanya susah nak diubah.. atau ada cara lain hendak berubah? sendiri punya mind set? Huhu..

Seronok sebenarnya apabila setiap assignment atau kerja itu dapat disiapkan apabila ada SUMBER lain yang membantu kita untuk menyiapkan. :D Apakah? cuba teka dan fikirlah sendiri...


11 Comments? ♥ ;):

One-Nie said...

babe... rindu nk buat assignment last minit dgn mu and kak sal!! hahahaa

One-Nie said...

babe... rindu nk buat assignment last minit dgn mu and kak sal!! hahahaa

Aqila Borhan said...

Mika : hohoh, tau tape. tapi aku still mcm dlu beb.. :D cuma kurang tenaga kerja jeh. ekeke.

One-Nie said...

tulah... masa dip lain mase deg lain... aku terasa gila perbezaannya... :(

Aqila Borhan said...

dah lain sgt beb. kita kena berdikari dh utk dgree kli nih. member smua 'jual ikan' tak mcm kita dlu..
sedih dgn kelainan itu..

One-Nie said...

tau takpe.. byk kali mkn hati dah babe... sabar aje lah..

Aqila Borhan said...

so kita kne usaha sndiri. tak perlu mengarap bantuan org lain. (sedih je bunyinya) Good luck yea babe! sama2 kita doakan utk kejayaan kita bersama :)

One-Nie said...

Insya Allah... May Allah bless all of us! Rindu ko laaa~ :D

Aqila Borhan said...

hehe. InsyaAllah.. :)
rindu jgk! :D

Fasihah Supian said...

yup cik kyla, kalau wat assignment smbil ber FB, tak siap la jawabnya...hehe

Aqila Borhan said...

btul la fasihah supian. hehe!