Sunday, March 6, 2011

Terima Kasih kepada Pemberi...


Assalamualaikum wbt,

Setelah sekian lama tidak mengupdate blog. Alhamdulilah, syukur kepada Allah kerana diri ini masih mampu bernafas dengan sempurna. Syukur Ya Allah...

Kini minggu mid term break. Alhamdulilah, seminggu itu cukup bermakna..
Pulanglah daku ke rumah ayah dan bonda di Shah Alam..

Sesampainya dirumah, saya diberitahu ada seseorang memberi saya hadiah.. lalu saya pun mencapai bungkusan hadiah itu..
Wah! Cantiknya balutan hadiah tu..
pelbagai persoalan bermain diminda..
Hari jadi aku ke?
Bukan ke lagi tiga hari?
Abaikan mengenai tarikh itu...
Setelah menilik bungkusan hadiah itu.. lalu saya membukanya..
Subhanallah......

Sebuah buku bertajuk Tasawuf Kontemporari.

Lalu saya buka helaian buku tersebut lalu pemberi itu ada menulis sesuatu
"Tiada yang lebih bernilai daripada AKHLAQ yang mulia dan HATI yang bersih, belajarlah menilai kedua-duanya melalui ilmu TASAWUF semoga bermanfaat!"
Ya Allah, terlalu mulianya hati pemberi ini...

Semoga cuti seminggu saya manfaat... harap dapat khatamkan buku dari si pemberi ini..

Terima Kasih!

Tasawuf Kontemperori: Implementasi Tasawuf dalam Dunia Kini ~
SESUNGGUHNYA TELAH BERJAYALAH ORANG YANG MEMBERSIHKAN JIWANYA.

Mudah-mudahan.. Amin...


6 Comments? ♥ ;):

*~Miss Lisa~* said...

salam.wah!cepat dapat hadiah ye?hihi..alhamdulillah.insyaAllah buku tu bermanfaat dandpt tambah ilmu..ehemmmm..sape kah?

Aqila Borhan said...

:) siapa? biarlah menjadi rahsia.. hehehe

Miss Lina said...

dri peminat misteri ke??hehe...
ape pn si pemberi itu sudah tntulah seorang yg baik hati...(^_^)
smoge qila dpt mghayati bku itu n dpt brkongsi ilmu dgn sy..Insyaallah..

Aqila Borhan said...

rasanya bukan peminat misteri..
dia hanya mahu menjalinkan ukhuwah.. :) hehe.. insya Allah..
sharing is caring.

taqO said...

Salam.
ye betul tu.

"Tiada yang lebih bernilai daripada AKHLAQ yang mulia dan HATI yang bersih, belajarlah menilai kedua-duanya melalui ilmu TASAWUF semoga bermanfaat!"

suka ayat nih. :)

Aqila Borhan said...

wsalam,

yep.. teramat bermanfaat..

sy pn suka. :D