Friday, September 16, 2011

Barang hilang dan ikhtiar terakhir


Assalamualaikum wbt.

Dekat 2 hari cari buku yang hilang. Saya tak ingat mana saya letak buku nota yang biasanya selalu saya simpan di tempat biasa tetapi tiada di tempatnya... Ya ALLAH, buku tu amat penting dalam hidup ini.. tanpa buku tu hidup tidak keruan dan kerja pun tergendala.. Tolong hambaMu ni Ya ALLAH..

Saya : Mana ye Kyla letak buku Nota tu...

Adik : Buku apa? dia sendiri yang letak takkan tak tahu..

Saya tidak ingat dimana saya letak buku itu.. Baru teringat ada satu doa untuk mengingat. Ini ikhtiar terakhir setelah puas mencari.

"Maha Suci ALLAH zat yang tidak pernah tidur dan tidak pernah lalai (lupa) wahai Tuhan, ingatkanlah aku apa yang aku lalai (lupa)"

Sungguh.. Adik saya yang mengingatkan saya kembali dimana saya meletakkan buku itu. Alhamdulilah..... Syukur. :)




7 Comments? ♥ ;):

cik hijau purple VS nur faie said...

memang kita akan jadu super gelabah kalau barang hilang ,
nowadays ,
kalau hp hilang , rase nak meraung . .

jIwA mUsiC aRt said...

agak2 kalau kasut aku yg hilang selama seminggu tuh dapat balek tak ?? ;DD

Cik Kyla said...

CHP : cuba doa sy tu. InsyaALLAH.. :)

Eju : Haha.. hilang ke salah letak?

jIwA mUsiC aRt said...

tak la..
aku rasa ada org amek.. =='

Cik Kyla said...

Eju : Apa la istimewa sgt kasut mu sampai org nk amek tu eh? huhu.. ada hikmah tuh..

jIwA mUsiC aRt said...

entoh laaa
lawo kot...

alia kamal said...

alia bagi hilang 2 buku libry yg tebal giler. matila mahallll nk ganti :(