Friday, December 19, 2008

Mimaland now a ghost town.


Terdetik pula nak post pasal cerita tempat nih. Rasa gerun pun ada. Sebab ape, tempat ni sekarang ‘berantu’ baru2 ni terbaca artikel diblog husna mengenai cerita tempat ni. Memang benar la dulu memang terkenal dengan tempat rekreasi dan hiburan keluarga. Mimaland terletak di Gombak, Selangor. Sekarang tempat tu dah ditutup sejak berberapa tahun yang lalu disebabkan tanah runtuh (Wallahualam). Tempat ni dulunya dibina sejak 1993 lagi. Wahh agak lama jugak eh. Aku ade jugak bertanya kepada parents ku mengenai Mimaland ni. Mamaku kata dulu pernah jugak berjalan kesana. Mamaku kata tempatnya seakan Sunway Lagoon. Sekarang ni dengar2 cerita tempat tu dijadikan tempat pemujaan dan sebagainya. Huhuh, seram wohh!

Selepas di tutup :

p/s : Bahan rujukan : The Star

4 Comments? ♥ ;):

eMiNz said...

eee...
that's creepy huh..
Neway,
rasa2nya, bile ada
masa lapang,
bok miah ngn tok dalik
gi situ x..? =P
mana tau nk 'cari' yg lg
power dari niyang rapik punye
momok..huhu

Kyla said...

ahahaa, leh plk cm tu eh. lg byk momok kat niyang rapik tuh. ngeee!

Fadil Wimala said...

Gives creep..
Imagine camping one night there... -_-

Kyla said...

huh! 1 night? hoho! why don't you try? =D