Sunday, December 19, 2010

Internship Part 2 - Jadi Agent


Assalamualaikum wbt bloggers,

Okey la tak nak buat pembaca semua ternanti-nanti yang sebenarnya GM itu adalah rakan kepada Papa saya. Ya Allah! terkejut besar saya waktu tu.. Mengikut cerita Mama, En. Azman sudah berkawan dengan Papa dari zaman Papa bekerja di TM lagi... boleh pulak kan =.=" dan rupanya dia datang rumah adalah untuk ziarah Papa. Ohh! okey. ;)

Mengikut cerita dan pengalaman dari senior-senior saya. Hari praktikal adalah hari yang sangat mereka suka! kerana apa? ini adalah kerana... masa praktikal rezeki melimpah-limpah. Maksud rezeki disini adalah kos makan minum tak usah dipikirkan. Kalau kat sini.. mewah dengan makanan FREE. Jadi.. memandangkan TM ni tidak memberi alaun.. syukur la apa yang ada.

Agent - TM Resellers

Baru-baru ni bahagian sales ada buat event dkt The Curve, Mutiara Damansara. Boss invite saya untuk join event tersebut. Memandangkan dapat berita kena datang dalam pukul 9 pagi. Saya pun rush la kesana tepat pada waktunya besama 2 budak praktikal dari MMC. Sampai saja disana.. dengan berpakaian Unifi TM. Dengan tulisan belakangnya "TM Resellers".

Ok.. Chop!! sesampainya disana saya lihat kenapa baju mereka sama dengan saya? Erk! Tekejut la jugak yang baju yang diberi boss adalah baju resellers! Kalau dah pakai baju tu kena la join abg-abg dan akak-akak promote Unifi. Hahaha! dan sebenarnya boss sudah memberi baju yang salah sepatutnya logo TM SME. Boss kata apa salahnya kalau nak dpt experience. Seriously saya tak 'Master' lagi pasal product tu.

Seperti biasa, Lunch time ada orang support. Siapa lagi kalau bukan boss. ;) Makan dkt bistro lagi. Thank You Boss!

Dapat jumpa Fella & Felli :D

Time duk promote product Unifi tu. Saya di datangi seorang lelaki yang meminta-minta email FB saya. Huh! saya bukan tak nak bagi.. tapi cara dia tu sangat memaksa la. Dia kata kalau saya bagi email FB saya tu, dia akan bagi saya something.. Nak tahu apa benda tu? Hehe... tunggu..

Bersambung lagi.. Part 3


0 Comments? ♥ ;):